Curriculum vitae

Name Pia Glöckner
Geburtsort Schkeuditz, Deutschland
Geburtsdatum 31.Juli 1980

seit 09/2007 Wissenschaftliche Mitarbeiterin bei Prof. T. Arendt am Paul-Flechsig-Institut für Hirnforschung der Universität Leipzig
11/2006-12/2006 Praktikum an der Zhejiang Universität in Hangzhou/China
01/2006-08/2006 Wissenschaftliche Mitarbeiterin bei Prof. A. Bader am Biotechnologisch-Biomedizinischem Zentrum der Universität Leipzig
10/1999-10/2005 Studium der Biologie an der Universität Leipzig
  Projektarbeit: „Molecular insights into speciation in the Agrilus viridis-complex and the genus Trachys” (Colepotera: Buprestidae)“ bei Prof. M. Schlegel
  Diplomarbeit: „Investigation of incorporation with a 3’acyl nucleotide by the Klenow-Fragment of the E.coli- DNA-Polymerase I and preparing a evolutiv method for the improvement of the Polymerase-Activity” bei Prof. M. Schlegel

Publikationen

Rohn S., Suttkus A., Glöckner P., Arendt T., Ueberham U.: Antibody-coupled polyethylenimine conjugates can specifically deliver p16INK4a DNA into neuronal cells and protect neurons from neurodegeneration. in preparation

Pavlica S., Schmitmeier S., Glöckner P., Pisconeri A., Peinemann F., Krohn K., Siegmundschulz M., Laera S., Favia P., De Bartolo L., Bader A.: Effect of native and NH(3) plasmafunctionalized polymeric membranes on the gene expression profiles of primary hepatocytes. J Tissue Eng Regen Med. 2011 Jul 13. doi: 10.1002/term.453.

Diekmann S., Glöckner P., Bader A.: The influence of different cultivation conditions on the metabolic functionality of encapsulated primary hepatocytes. Int J Artif Organs. 30(3), 192-8, 2007.

Bernhard D., Fritzsch G., Glöckner P., Wurst C.: “Molecular insights into speciation in the Agrilus viridis-complex and the genus Trachys” (Colepotera: Buprestidae) Eur. J. Entomol. 102(4), 599-605, 2005.